Anti – aging

Jak żyć długo, zachowując zdrowie i dobre samopoczucie? Któż nie chciałaby przeżyć ponad 100 lat, ciesząc się dobrym zdrowiem i samopoczuciem? Najnowsze prognozy demograficzne wskazują, że wszystko jest możliwe – szacuje się, że za 50 lat średnia długość wieku przekroczy 100 lat. Warto więc zadbać o to, by dożyć tego sędziwego wieku, zachowując pełną sprawność fizyczną i umysłową.

 

 

 

Anti-aging – tajemnica długowieczności

Na długość życia wpływa wiele czynników. Jednak tylko w nieznacznym stopniu zależy wyłącznie od genów, ponieważ podstawą jest styl życia, dieta oraz środowisko. I chociaż odziedziczonych genów nie jesteśmy w stanie zmienić, pozostałe elementy – owszem. Dbając więc o zdrowy tryb życia, zwiększamy szansę na długie życie z zachowaniem dobrego zdrowia oraz samopoczucia. I właśnie na tym polega istota anti-aging. Są to działania, których celem jest opóźnianie procesów starzenia i dążenie do odwracania negatywnych skutków w sposób całkowicie naturalny.

Dieta – główny filar anti-aging
Anti-aging to złożone działanie, które obejmuje zarówno optymalny sposób żywienia, aktywność fizyczną, dbałość o zdrowie psychiczne oraz profilaktykę medyczną. Jednak to właśnie odpowiednia dieta stanowi fundament długowieczności.
Dieta anti-aging powinna opierać się na maksymalnych dawkach najcenniejszych składników odżywczych, przyswajanych z posiłków dopasowanych pod względem kaloryczności do zapotrzebowania organizmu. Jest to możliwe do osiągnięcia, dzięki silnym antyoksydantom.

Siła antyoksydantów
Antyoksydanty (przeciwutleniacze) to bardzo obszerna grupa związków, które łączy jeden cel – neutralizacja wolnych rodników, odpowiadających za szybsze starzenie organizmu.

  • Witaminy

Za silne przeciwutleniacze uważa się przede wszystkim witaminę E, witaminę B9, witaminę C oraz karotenoidy. Wszystkie wychwytują wolne rodniki, zapobiegając ich szkodliwemu działaniu. Ponadto karotenoidy wykazują zdolność modulowania aktywności enzymów odtruwających. Witamina B9 ma istotne znaczenie w biosyntezie DNA czy metabolizmie homocysteiny. Natomiast witamina C blokuje wytwarzanie rakotwórczych nitrozamin.

  • Minerały

Kluczowym antyoksydantem jest selen. To mikroelement, który bierze udział w powstawaniu enzymów antyutleniających (m.in. reduktazy, peroksydazy).

  • Związki fitochemiczne

Związki fitochemiczne odpowiadają za charakterystyczny smak i zapach owoców, warzyw, przypraw czy napojów. Wykazują właściwości antybakteryjne, działają przeciwgrzybicznie. Należąc do grupy silnych antyoksydantów, zwalczają także wolne rodniki.
Wśród najważniejszych związków fitochemicznych należy wymienić: flawonoidy, kwasy fenolowe, izotiocyjany, związki siarkoorganiczne, indol, monoterpeny.

Ponadto w diecie anti-aging ważna jest obecność koenzymu Q10 oraz kwasu hialuronowego. Są to substancje, które pozwalają zachować młody wygląd na dłużej.

Pamiętaj, że nigdy nie jest za późno na życie zgodne z zasadami anti-aging. I Ty możesz dołączyć do grupy osób, którzy świadomie kierują swoim losem, chcąc dożyć sędziwego wieku w zdrowiu. W przygotowaniu racjonalnych posiłków, zgodnych z założeniami diety anti-aging pomoże Ci LongLife. Dzięki pomocy specjalistów do spraw żywienia, będziesz mieć pewność, że Twoja dieta – z jednej strony zapewni optymalną kaloryczność, a z drugiej – zagwarantuje prawidłową podaż składników odżywczych.