Kawa

W Polsce kawa to jeden z najważniejszych produktów w koszyku z zakupami. Co więcej, zajmuje czwarte miejsce na liście kategorii spożywczych, jeśli chodzi o wartość rocznych obrotów. Badania Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia informują o dynamicznym wzroście popularności picia kawy poza domem. Coraz częściej widać tendencję zaczerpniętą z amerykańskiego stylu życia: kubek kawy w ręku sygnowany logo sieciowej kawiarni. Prognozy Euromonitor International nie mówią o spadku zainteresowania spożyciem kawy – wręcz przeciwnie. Statystyczny Polak wybiera ją – i to właśnie czarną – w równym stopniu jak herbatę, a nawet częściej. Jest tym samym, coraz bliżej kawoszy z Włoch, Francji czy Portugalii. W filozofii anti-aging również zalecamy picie kawy. Jednak musi to być kawa wysokiej jakości, ziarnista, niezabielana, w odpowiedniej ilości – 1 do 2 filiżanek dziennie. Kwas chorogenowy i kawowy, jako dwa silne antyoksydanty pełnią rolę przeciwstarzeniową, ponadto stymulująca i orzeźwiającą. Tak więc lekkie uzupełnienie naszej diety w postaci kawy i zadowolenie gwarantowane!