Stres

Nie od dziś wiadomo, że zbyt dużo stresu wpływa destrukcyjnie na zdrowie. Posiłki diety Longlife pomogą Ci zniwelować jego objawy i…uspokoić się!

Poddany stresowi organizm odczuwa wiele dolegliwości: podwyższone ciśnienie tętnicze, duże napięcie mięśni czy problemy gastryczne. Jeśli stres jest długotrwały, równowaga hormonalna, regulowana w tym przypadku przez korę nadnerczy (niewielkie gruczoły obok nerek), także ulega zachwianiu. Stężenie adrenaliny obniża się po ustąpieniu stresu, a kortyzol pozostaje na stałym poziomie o wiele dłużej. Co więcej – hormon ten wysyła do mózgu informację o potrzebie uzupełnienia energii. W efekcie, spożywasz więcej, niż organizm naprawdę tego wymaga i obrastasz w tłuszcz. Zjawisko skorelowane ze stresem zwane zmęczeniem nadnerczy jest także przyczyną złego samopoczucia ogólnego, objawiającego się apatią, brakiem koncentracji czy wzmożoną sennością. Dla regeneracji tych gruczołów warto zwrócić uwagę na produkty, które ustabilizują działanie hormonów. Dobór produktów, z których komponujemy posiłki Longlife opiera się na bogatych w węglowodany złożone: kaszę jaglaną, gryczaną, ryż brązowy i dziki, które podwyższają poziom serotoniny – tzw. hormonu szczęścia – oraz nienasycone kwasy tłuszczowe i witaminy z grupy B czy witaminę C. Ponadto: jaja, pestki dyni, mak, sezam, kalafior – źródła cynku walczącego ze skutkami stresu, a także magnez – w migdałach, orzechach, roślinach strączkowych – zwłaszcza soczewicy, potas – ziemniaki, marchew, kapusta, czerwona papryka także przyczynią się do ochrony przed stresem. Odżywianie się w celu przeciwdziałania stresowi wiąże się z dokonywaniem rozsądnych wyborów. Nie tylko dieta Longlife, ale i regularna aktywność fizyczna są niezbędne dla dobrego samopoczucia i działania antystresowego!